Flera garden limericks!

Här kommer några fler limerickar med trädgårdsanknytning, som jag haft med i Rotposten. I den andra kan ni säkert gissa vem som är huvudperson...!


I en trädgård i byn Blåviksjön
stod ett träd som man trodde var rönn.
Den i bladen var lik,
men den är helt unik.
Mamman korsat sig visst med en lönn.


Hon programledarn i Gunnels Gröna
uti köksträdgårn nyss hördes stöna.
”Titta här har jag sått,
och vad tror du jag fått?
Varje ärta har blivit en böna!”

Vår örtterapeut Alexandra
gav oss råd hur man åtrår varandra:
”Du gör te på n'kott,
men se efter att blott
du tar humle och ej stefanandra.”

(Stefanandra är en vedartad låg buske men bågböjda grenar och finflikiga blad. Används som marktäckare) 

Det här var så roligt, att nu finurlar jag på nya skapelser... 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Krönika - Sankta Tomata

Krönika - Inte utan min Benjeshäck

Elegant gravutsmyckning - en tysk paradgren