Flower Power-krönika

När jag i oktober skickade in krönikan till 2019 års första nummer av Hemträdgården, kunde jag ju faktiskt inte ana att den politiska cirkusen i Rosenbad fortfarande skulle vara aktuell i januari... 


För krönikan handlar om en riksdagsrabatt, där samtliga partiblomster och ett stenparti spelar viktiga roller. Och en potat. Jag vågar lova att denna version av de händelser som utspelar sig i Rosenbad är betydligt lustigare än verklighetens!

Hela krönikan finns i tidningen Hemträdgården nummer 1, som utkommer idag. Har du ännu inte tidningen, så går det lätt att åtgärda via länken nedan. 

Hemträdgården är en oberoende, icke kommersiell tidning, som ges ut av Riksförbundet Svensk Trädgård. Som medlem får du förutom tidningen en massa andra fina förmåner och kan ta del av lokala föreningsaktiviteter. Så bli medlem - och läs mina krönikor i fortsättningen!

http://www.tradgard.org/tidningdefault.html

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Krönika - Sankta Tomata

Krönika - Inte utan min Benjeshäck

Elegant gravutsmyckning - en tysk paradgren